RSS

Social Media σε επιχειρήσεις. Γιατί όχι και στην Εκπαίδευση;

31 Mar

2515947973_e7c548436e_b.jpgΓια να κατανοήσουμε για ποιο λόγο πρέπει να χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις τα social media, πρέπει πρώτα να γνωρίζουμε τι είναι τα social media.

H κοινωνική πλευρά του ορισμού αναφέρεται στην ενστικτώδη ανάγκη που έχουμε ως άνθρωποι να συνδεόμαστε με άλλους ανθρώπους, να μοιραζόμαστε τις σκέψεις μας, τα αισθήματα μας καθώς και τις ιδέες μας. Η media πλευρά του ορισμού αναφέρεται στο πώς χρησιμοποιούμε τα διάφορα μέσα ή τεχνολογίες για να δημιουργήσουμε και να διατηρήσουμε αυτές τις σχέσεις, χτίζοντας παράλληλα εμπιστοσύνη.

Social Media και χτίσιμο σχέσης.

Τα Social media είναι ένα νέο εργαλείο που μας επιτρέπει να συνδεόμαστε και να χτίζουμε σχέσεις. Κάνουν ότι ακριβώς έκαναν και τα παραδοσιακά μέσα όπως το τηλέφωνο, η διαφήμιση και η τηλεόραση, αλλά με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα και παρέχουν επίσης, σε αντίθεση με τα παραδοσιακά μέσα, αμφίδρομη επικοινωνία. Ο λόγος για την πιο γρήγορη ταχύτητα είναι γιατί μπορούν όλοι να συμμετέχουν σε μια πιθανή συζήτηση πράγμα αδύνατο με τους παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης. Τα social media δεν είναι απλά η τάση του μέλλοντος. Είναι η τωρινή marketing πραγματικότητα.

Χαμηλό κόστος vs Τεράστια αγορά.

Το Marketing (γενικά) είναι ένα από τα μεγαλύτερα έξοδα μιας επιχείρησης, μικρής ή μεγάλης. Χρησιμοποιώντας όμως τα social media για την προώθηση μιας επιχείρησης , το κόστος είναι ελάχιστο.

Πέρα από το χαμηλό κόστος, η αγορά που μπορείτε να στοχεύσετε είναι τεράστια. (το Facebook έχει 800.000 χρήστες, το twitter 95.000 και το LinkedIn 119.000). Περίπου το 58% κάνουν online έρευνα πριν αγοράσουν ένα συγκεκριμένο προϊόν.

Με τα Social Media μπορείτε να παρακολουθείτε τους ανταγωνιστές σας.

Τα Social media σας δίνουν επίσης τη δυνατότητα να παρακολουθείτε τις κινήσεις των ανταγωνιστών σας και να γνωρίζετε τι λένε οι άλλοι για αυτούς. Έβγαλαν νέο προϊόν στην αγορά; Τι λένε για αυτό; Πώς συγκρίνεται αυτό με το δικό σας προϊόν/ υπηρεσία;

Search Engine Optimization (SEO).

Αυτό είναι ίσως το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό όταν σκέφτεστε τα Social Media. Όταν συνδυάζετε τη δύναμη των social media με τη δύναμη του Google μπορείτε να έχετε απίθανα αποτελέσματα σε μεγάλους μηχανισμούς αναζήτησης. Έτσι δημιουργείται πολύ περισσότερη κίνηση γύρω από το προϊόν ή την υπηρεσία σας . Η σωστή θέση, δημιουργεί προφίλ, προσελκύει followers και ανοίγει το δρόμο για την κορυφή στο Google.

Οι πελάτες σας χρησιμοποιούν Social Media – Έτσι πρέπει και εσείς.

Οι περισσότεροι από τους τωρινούς (αλλά και πιθανούς) πελάτες σας είναι online. Πρέπει να είστε και εσείς. Η συμμετοχή στα social media απαιτούν ισότιμη επένδυση χρόνου, στρατηγικής και υπομονής και η δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος (competitive advantage) μέσα από όλες αυτές τις προσπάθειες, είναι το τελικό αποτέλεσμα. Μη χρησιμοποιείτε τα social networks σαν μονόδρομους τρόπους διαφήμισης και marketing. Αντίθετα, μιλήστε στον κόσμο και προσελκύστε τους δίνοντας τους ενεργητικό ρόλο.

Χτίστε το Brand σας με Social Media.

Το χτίσιμο ενός brand δεν ήταν ποτέ τόσο αναγκαίο όσο είναι σήμερα και τα Social Media επιτρέπουν σε όλες τις επιχειρήσεις να έχουν φωνή. Εσείς; Θέλετε να είστε ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές σας;

Στις επιχειρήσεις τα social media ολοένα και εισχωρούν καθημερινά. Γιατί όχι και στην εκπαίδευση; Φυσικά και προς αποφυγή παρεξηγήσεων δεν είναι μόνο το facebok και το twitter που νοούνται ως κοινωνικά δίκτυα αλλά και πολλά άλλα τα οποία μπορούμε να εκμεταλλευθούμε για εκπαιδευτικός σκοπούς.

 

 

Πηγή: http://www.snsagency.gr

Advertisements
 
8 Comments

Posted by on March 31, 2013 in social media

 

8 responses to “Social Media σε επιχειρήσεις. Γιατί όχι και στην Εκπαίδευση;

  1. alex

    March 31, 2013 at 19:39

    Τα social media αποτελούν έναν εύκολο και ανέξοδο τρόπο διαφήμισης για μια εταιρία. Επιπλέον, δίνει τη δυνατότητα να μελετά τους ανταγωνιστές της. Κάτι τέτοιο μπορεί να έχει αντίκτυπο και στην εκπαίδευση αφού μπορεί το κάθε σχολείο (ακόμα και οι διδάσκοντες) να τα χρησιμοποιήσει για να προβάλλει το έργο του.

     
  2. Chrys

    April 1, 2013 at 19:41

    Πολύ σωστό το άρθρο σου, εγώ θα ήθελα απλά να προσθέσω ότι τα παραπάνω δεν είναι πλεονεκτήματα μόνο για εταιρείες, αλλά και για νέους επαγγελματίες ή ερασιτέχνες που θέλουν να προωθήσουν τη δουλειά τους. Τα social media κάνουν εύκολη τη δημιουργία και ανάπτυξη μιας βάσης υποψήφιων “πελατών”, αλλά πολλά από αυτά δίνουν τη δυνατότητα παρουσίασης μιας δουλειάς με ταυτόχρονο tagging των συνεργατών.
    Όσο για την εκπαίδευση, βοηθά όχι μόνο στην προβολή των έργων, αλλά και στην υποστήριξη της συνεργασίας ανάμεσα σε μαθητές ή ακόμα και ανάμεσα σε μαθητές-καθηγητές και στο χτίσιμο σχέσεων που ωφελεί αρκετά τη μαθησιακή διαδικασία.

     
  3. Δήμητρα Κιουτσιούκη

    April 1, 2013 at 22:58

    Με την χρήση των social media ως μέσο διαφήμισης, δίνεται η δυνατότητα εξατομίκευσης του “brand” και παράλληλα η δυνατότητα επικοινωνίας με υπάρχοντες αλλά και πιθανούς πελάτες με ένα πιο ”κοινωνικό” και ταυτόχρονα χαλαρό τρόπο.
    Όσον αφορά την εκπαίδευση, θεωρώ ότι και εκεί μπορεί να κάμει θαύματα. Είναι ένα εργαλείο που έχει τη δύναμη να προσελκύει τους νέους ανθρώπους και αν εκμεταλευτούμε τη δύναμη αυτή για να προκαλέσουμε το εδιαφέρον των μαθητών στα πλαίσια της εκπαιδευσης τότε θα έχουμε αναμφίβολα πολύ καλα αποτελέσματα.

     
  4. Nikos

    April 2, 2013 at 10:08

    Καθημερινά πλέον βομβαρδιζόμαστε από διαφημίσεις μέσω των κοινωνικών δικτύων. Δυστυχώς, όμως, βομβαρδιζόμαστε και από αμέτρητα spam mail εταιρειών που μόλις τώρα δημιούργησαν τη δική τους σελίδα στα κοινωνικά δίκτυα και μας καλούν να ακολουθήσουμε. Χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή και εξαιρετικό marketing από μέρους εταιρειών για να καταφέρουν να κάνουν τον τελικό χρήστη να προστεθεί στο δίκτυό τους.

     
  5. vasdeki

    April 3, 2013 at 03:41

    Ειδικά σήμερα, με την οικονομική κρίση, τα social media μπορούν να όχι μόνο προωθήσουν τα προιόντα μιας επιχείρησης αλλά και να την βοηθήσουν να ανακάμψει αν τα πράγματα δεν πάνε πολύ καλά! Επίσης, συμβάλουν θετικά και στην επιχειρηματικότητα των νέων ανθρώπων, αφού μπορούν να βρουν και άλλους που με κοινά ενδιαφέροντα και στόχους…
    Για την εκπαίδευση, τα social media βοηθούν ιδιαίτερα τη συνεργασία των μαθητών, αλλά και στην ενδυνάμωση των μεταξύ τους σχέσεων, καθώς μπορούν να επικοινωνούν πιο συχνά και αυτό έχει θετικό αντικτυπο στην ποιότητα της συνεργασίας!

     
  6. mariakioumousidou

    April 3, 2013 at 17:37

    Δεν είναι τυχαίο νομίζω που πλέον η παραμικρή εταιρεία έχει παρουσία στα κοινωνικά μέσα. Είναι ένας εύκολος και ανέξοδος τρόπος διαφήμισης αλλά δίνει και πρόσβαση σε μία τεράστια αγορά. Πλέον υπάρχουν μικρές επιχειρήσεις που δεν θεωρούν σκόπιμο να δημιουργήσουν ιστοσελίδες αλλά να δημιουργήσουν απευθείας προφίλ στο fb προωθώντας εκεί τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.

     
  7. gkoumasd

    April 3, 2013 at 19:14

    Πολλά έχουμε ακούσει και έχουμε δει για την διαφήμιση στα social media (sm). Δεν ξέρω τι μπορεί να πετύχει κάποιος μέσα απο την διαφήμιση στα sm αλλα πιστεύω οτι δεν είναι τόσο ιδανικό όσο ακούγεται. Για να έχεις αποτελέσματα πρέπει να πληρώσεις υψηλά ποσά τα οποία δεν διαφέρουν και πολύ απο μια καταχώρηση σε κάποιο γνωστό περιοδικό.
    όσο για την εκπαίδευση πιστεύω οτι υπάρχει χώρος για τα sm αρκεί να υπάρχει σχέδιο. Οχι δηλ, ένα facebook ή twitter έτσι γενικά.. χρήση εργαλείων ανάλογα με το είδος κ το πλαίσιο της δραστηριότητας.

     
  8. Ιωάννα Καζολέα

    April 7, 2013 at 18:51

    Πλέον τα social media έχουν γίνει καθημερινότητα χιλιάδων ανθρώπων και επιχειρήσεων… Το γιατί αναφέρεται πολύ εύστοχα παραπάνω…

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s