RSS

Learning analytics και facebook

27 Mar
Tα posts μου τους τελευταίους μήνες

Tα posts μου τους τελευταίους μήνες

Πολύς λόγος γίνεται στις μέρες μας για έννοιες όπως big data, analytics και για learning analytics (αν και σε μικρότερο βαθμό). Προφανώς ο μέσος χρήστης του διαδικτύου μπορεί να αντιληφθεί πως τα δεδομένα που υπάρχουν πλέον παντού γύρω μας είναι πολύ μεγάλα ποσοτικά. Επομένως πρέπει ο επιστήμονας της πληροφορικής να βρει τρόπους ορθολογικής διαχείρισής τους αλλά και επεξεργασίας τους. Φυσικά όσον αφορά τα big data δεν έχουν να κάνουν μόνο με δεδομένα του διαδικτύου και social media αλλά μιλάμε και για μεγάλες επιχειρήσεις οποιουδήποτε τομέα (πληροφορικής, οικονομικών, τράπεζες, τεχνολογίας) οι οποίες έχουν μεγάλο φόρτο δεδομένων να διαχειριστούν.

Ένας από τους τρόπους, βασικούς κατ εμέ, για να αξιολογηθούν αυτά τα δεδομένα είναι η στατιστική τους ανάλυση. Μέσω στατιστικών μοντέλων, τόσο κλασσικών όσο και προηγμένων, μπορούν να αξιολογηθούν τα εκάστοτε δεδομένα και αφού οι αναλυτές βγάλουν τα απαραίτητα συμπεράσματα τότε μπορούν να γνωμοδοτήσουν για την περαιτέρω επεξεργασία των δεδομένων αυτών, ποια θεωρούνται σημαντικά, ποια όχι αλλά και γενικότερα να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα ανάλογα με την κάθε επιχείρηση και τη φύση των δεδομένων.

Δε θα μπορούσαν να λείψουν από αυτό το πεδίο και τα κοινωνικά δίκτυα. Είναι ευρέως γνωστό πως πολλές εταιρείες “σκιαγραφούν” το καταναλωτικό μας προφίλ μέσω facebook (κυρίως, αλλά όχι μόνο) και έτσι έχουν τη δυνατότητα καλύτερης προώθησης των προϊόντων και υπηρεσιών τους. Φυσικά αυτό είναι ένα ζήτημα το οποίο σηκώνει έναν μεγάλο διάλογο και πολλές αμφισβητήσεις που αφορούν την ευαισθησία των προσωπικών δεδομένων. Σε αυτό δεν μπορώ να απαντήσω εγώ, αν και θα μπορούσα να επιχειρηματολογήσω υπέρ της μίας πλευράς ή της άλλης.

Ωστόσο μπορώ να σας παρουσιάσω μία πολύ ενδιαφέρουσα εφαρμογή από την εταιρεία Wolphram Alpha. Είναι πολύ γνωστή εταιρεία στο χώρο του μαθηματικού λογισμικού και πολλοί από εμάς σίγουρα έχουν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν το Mathematica. Αν πατήσετε λοιπόν σε αυτή τη σύνδεση θα ανοίξει μία νέα σελίδα από την οποία μπορείτε να πάρετε τη facebook report σας. Σε απλά ελληνικά θα γίνει μία πλήρης ανάλυση του προφίλ σας η οποία έχει να κάνει με τα likes, τα posts, τις φωτογραφίες και πολλά άλλα ενδιαφέροντα.

 

Advertisements
 
10 Comments

Posted by on March 27, 2013 in social media

 

Tags: , , ,

10 responses to “Learning analytics και facebook

  1. vasdeki

    March 28, 2013 at 20:51

    Πολύ αξιόλογη η εφαρμογή! Έμεινα έκπληκτη από το πόσες πληροφορίες μπορεί να σου δώσει! Επίσης, έχω ακούσει για το Twitter ότι γίνεται ανάλυση δεδομένων με βάση τις λέξεις κλειδιά που υπάρχουν σε κάθε tweet, για να βλέπουν κατά κύριο λόγο οι εταιρίες την πορεία των προϊόντων τους στην αγορά, κάνοντας ουσιαστικά semantic sentiment analysis!

     
    • Nikos

      April 2, 2013 at 09:53

      Πράγματι, Ιωάννα. Τα στατιστικά έχουν προχωρήσει τόσο πολύ στην εποχή μας, που πλέον υπάρχουν μηχανές οι οποίες μπορούν να ανιχνεύουν συναισθήματα μέσα από τα κείμενα των χρηστών στο Twitter.
      Στα παρακάτω website μπορείς να βρεις περισσότερες πληροφορίες:
      http://www.alchemyapi.com
      http://www.opencalais.com/
      http://www.zemanta.com/

       
  2. alex

    March 30, 2013 at 00:36

    κορυφαίο! διευκολύνει τη διαχείριση μεγάλου πλήθους δεδομένων ώστε να αξιολογηθούν κατάλληλα μέσω στατιστικών αναλύσεων. Εννοείται ότι η χρήση του στα κοινωνικά δίκτυα θα είναι εντατική.

     
  3. Chrys

    April 1, 2013 at 17:07

    Η στατιστική ανάλυση είναι όντως πολύ σημαντική πλέον και τα αποτελέσματά της μπορούν να χρησιμοποιηθούν με πολλούς τρόπους και για διαφορετικούς στόχους. Ένα παράδειγμα Analytics, είναι τα στοιχεία που παρέχονται σε κάθε χρήστη της Youtube που έχει ανεβάσει κάποιο βίντεο, καθώς μπορεί να δει demographics, likes, dislikes κ.α. για το σύνολο του υλικού του ή για κάθε ένα βίντεο ξεχωριστά, αλλά ακόμα και τη μέση εμπλοκή των χρηστών σε ένα βίντεο, καθώς φαίνεται ποια σημεία παρακολουθούνται περισσότερο και ποια λιγότερο. Αυτά τα στοιχεία βοηθούν το χρήστη να καταλάβει το κοινό του, αλλά και κατά πόσο ο ίδιος έχει δημιουργήσει ένα ενδιαφέρον βίντεο.

     
  4. Δήμητρα Κιουτσιούκη

    April 1, 2013 at 22:46

    H στατισιτκή ανάλυση των δεδομένων του facebook σίγουρα είναι πολύ χρήσιμη προς τις επιχειρήσεις. Γνωρίζουν το κοινό στο οποίο απευθύνονται είναι πιο εύκολο να προωθήσουν τα προιόντα ή τις υπηρεσίες τους. Δεν είναι όμως και λίγο σοκαριστικό το γεγονός ότι και μόνο μέσα από ένα Like του fb μπορούν αντλήσουν λεπτομέρειες για τις σεξουαλικές προτιμήσεις, την πιθανή χρήση απαγορευμένων ουσιών, τις πολιτικές τοποθετήσεις και πολλά πολλά άλλα? Είναι στο χέρι μας να αποκαλύπτουμε μόνο τα στοιχεία που θέλουμε ή μήπως δεν μπορούμε να τα ελέγξουμε?

     
    • Banioras Tasos

      April 1, 2013 at 22:50

      Δήμητρα όντως είναι τρομακτικό και είναι πολύ λογικό να μην μας αρέσει. Απλά θεωρώ πως το κάνουμε “ενσυνείδητα” εφόσον στο καθε facebook παρουσιάζουμε πτυχές του εαυτού μας.. Ειδικότερα, αν κάποιος μοιράσει καμιά δεκαριά σελίδες τύπου “legalize cannabis” ε δεν είναι και τόσο δύσκολο να καταλάβουμε και εμείς οι ίδιοι, πόσο μάλλον οι αναλυτές, τις διάφορες προτιμήσεις των χρηστών! 😀

       
    • gkoumasd

      April 3, 2013 at 19:21

      Πάντως Δήμητρα αυτή είναι λογική που ισχύει και σε άλλου τομείς.
      πχ στην Ιατρική δίνουν παλαιότερα ιατρικά δεδομένα σε φαρμακοβιομηχανίες, οι τράπεζες παρέχουν τα δεδομένα των πελατών για να προβλέψουν μελλοντικές συμπεριφορές κ.α. Γενικότερα σε οποιοδήποτε τομέα όπου υπάρχουν δεδομένα υπάρχει και η στατιστική τους ανάλυση.
      Είναι λοιπόν φυσιολογικό (ως ενέργεια) να ισχύουν τα ίδια και για τα social media όπου η συλλογή δεδομένων είναι τεράστια.

       
    • d.a.

      April 5, 2013 at 13:55

      Είναι αρκετά σοκαριστικό! Αρκεί να σκεφτούμε ότι εμείς πολύ γρήγορα με αυτή την εφαρμογή βλέπουμε την ανάλυση του προφίλ μας. Στην ουσία βλέπουμε ένα απειροελάχιστο κομμάτι του δέντρου, το οποίο προσομοιώνει μεγάλο πλέον κομμάτι της σημερινής κοινωνίας, και στο οποίο έχει πρόσβαση η Facebook και κάθε εταιρεία που μπορεί να αγοράσει δεδομένα από αυτήν.

       
  5. mariakioumousidou

    April 3, 2013 at 17:30

    Ίσως είναι και μία ευκαιρία να δούμε τον εαυτό μας με τα μάτια των άλλων. Τα στατιστικά δίνουν μία γενική εικόνα που ενδεχομένως να μην είχαμε αντιληφθεί την στιγμή που ανεβάζουμε διάφορα πράγματα. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να δούμε συνολικά ποιές είναι οι κινήσεις μας αλλά και τι είναι αυτά που μας απασχολούν περισσότερο.

     
  6. ilefther

    April 5, 2013 at 09:33

    Η εφαρμογή είναι καταπληκτική! Βγάζει τα στατιστικά σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα (μερικών δευτερολέπτων) και μπορείς να πάρεις χρήσιμα συμπεράσματα που σε διαφορετική περίπτωση θα ήταν αδύνατο. Με διάφορες χρωματικές αναπαραστάσεις, διαγράμματα και ραβδογράμματα μπορεί κανείς να πάρει πληροφορίες για τους φίλους του, τα post που έχει κάνει και άλλες προσωπικές πληροφορίες.

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s